W internecie powstaje wiele rankingów tworzonych przez blogerów, czasopisma, czy serwisy internetowe. Często te rankingi są obarczone wielką wadą. Pokazują tylko subiektywnie wybrane blogi / twórców, posiadają nieprzejrzysty sposób oceny albo oceniają drobny fragment działalności blogera. W ten sposób powstają subiektywne i wycinkowe listy pomijające (świadomie lub nie) nawet dużych twórców internetowych.
Dlatego postanowiliśmy przygotować jak najkompletniejszy ranking pokazując pełnię działalności blogerów i twórców internetowych. Ranking, w którym może się znaleźć każdy. Ranking oparty na twardych i weryfikowalnych danych. A działalność blogerów / twórców internetowych (w tym, tych działąjących głównie w social mediach) została zbadana na wszystkich istotnych polach publikacji.
Ranking podróżników składa się z pięciu części:
- rankingu Blogów,
- rankingu Influencerów,
- rankingu Facebooka,
- rankingu Instagrama,
- rankingu YouTube'a.
Najbardziej rozbudowany jest ranking blogerów składający się z analizy popularności bloga oraz kanałów social media. Z drugiej strony, żeby nie pomijać coraz popularniejszych twórców internetowych nie posiadających własnego bloga, a działających w kanałach social media, przentujemy ranking influencerów oparty o analizę popularności w kanałach SM.
W rankingach blogerów i influencerów najwyższe wyniki osiągają twórcy działający na wielu polach. Bycie liderem jednej kategorii nie gwarantuje miejsca na szczycie.
Przez kolejne pięć dni będziemy publikować jedną część rankingu. Zachęcamy do dyskusji w naszych kanałach społecznościowych.
Harmonogram publikacji:
23.02.2020 (niedziela) g.19 - ranking najpopularniejszych polskich podróżników na Youtube'ie
24.02.2020 (poniedziałek) g.11- ranking najpopularniejszych polskich podróżników na Instagramie
25.02.2020 (wtorek) g.11 - ranking najpopularniejszych polskich podróżników na Facebooku
26.02.2020 (środa) g.11 - ranking najpopularniejszych polskich influencerów podróżniczych
27.02.2020 (czwartek) g.11 - ranking najpopularniejszych polskich blogów podróżniczych
Rankingi Facebooka, Instagrama i YouTuba'a oparte są na liczbie fanów, followersów i subskrypcji pokazując wprost popularność danego kanału SM.
Ranking influencerów podróżniczych określa popularność twórcy w kanałach SM, tj. Facebook, Instagram, Youtube. W rankingu influencerów znajdują się blogerzy oraz twórcy internetowi nie prowadzący bloga (w tradycyjnym tego słowa znaczeniu), ale są aktywni w kanałach social media. Badamy współczynnik popularności twórcy w danym kanale (max. 100 punktów). Zsumowane punkty dają wynik w rankingu influencerów. Żaden kanał nie jest preferowany, każdy kanał wchodzi do rankingu z tą samą wartością.
Ranking blogerów podróżniczych określa popularność blogerów uwzględniając wszystkie pola jego działalności, czyli blog z kanałami SM (Facebook, Instagram, Youtube). Badamy współczynnik popularności bloga i jego kanłów SM (max. 100 punktów). Zsumowane punkty dają wynik w rankingu blogerów. Żaden kanał nie jest preferowany, każdy kanał wchodzi do rankingu z tą samą wartością.
Chcemy, aby ten ranking był podstawą do oceny działalności blogera / twórcy na tle jego konkurencji oraz pozwalał rzetelnie porównać ich osiągnięcia. Dla blogerów / twórców ranking może być pomocny przy planowaniu dalszej działalności i pokazywać jaka odległość dzieli ich do liderów. Dla reklamodawców / agencji reklamowych ten ranking może być pomocny przy planowaniu działań reklamowych oraz alokacji budżetów.
Jest to pierwsza oficjalna publikacja rankingu. Chcemy, aby kolejne pojawiały się w regularnych odstępach czasu i stały się standardem branżowym.
* Ranking powstał przy wykorzystaniu algorytmu InluRank®.
** Ranking nie klasyfikuje twórców, którzy należą do kategorii osób medialnych.